Jan Kučera - Montaža na filmu i televiziji
- Beograd,
790 RSD
- 129053923
- 12.09.2022.
- Šifra artikla: 112275
- jan-kucera-montaza-na-filmu-8ytRe-r5fVK
-
Izdvojene informacije
-
Novo/Nekorišćeno
Stanje
-
-
Opis
JAN KUČERA
MONTAŽA NA FILMU I TELEVIZIJI
Prevod - Zdenko Meloun i Marko Babac
Izdavač - Umetnička akademija, Beograd
Godina - 1969
174 strana
24 cm
Povez - Broširan
Stanje - Kao na slici, na 4 stranice podvlačeno
SADRŽAJ:
Umesto predgovora
UvodI ULOGA MONTAŽNE KOMPOZICIJE
Naziv
Prošlost montažne kompozicije
Značaj montažne kompozicije
Montažno snimanje
Poredak montažne kompozicijeII OSNOVNA PRAVILA MONTAŽNE KOMPOZICIJE - GRAMATIKA
Pitanja i odgovori
Sličnost i razlika u kadrovima: Opozicija kadrova
Suprotnost kadrova
Parametri kadrova
Retroaktivno dejstvo kadrova1. KADAR
Uloga kadrova
Kreativna slika
Ograničenje kreativne slike
Aktivnost percepcije
Raščlanjavanje dela
Jednakost snimka
Dvodimenzionalnost snimka
Jedinstveni izraz
Filmsko i televizijsko kodiranje2. OSOBINE KADRA
Sistem kadra
Ključna celina
Višeznačnost kadra
Anatomija kadra
Centrifugalnost i centripetalnost kadra
Harmonija3. USLOVI MONTAžNOG SNIMANJA
Spoljni kompozicioni uslovi
Vrste kadrova4. OSNOVNA PRAVILA
Kompoziciono snimanje
Kompozicioni sklopovi
Predsnimajući sklopovi
Kohezija kadrova
Jedinstvo predsnimajućih i snimajućih izražajnih sredstava
Jedinstvo karaktera osvetljenja
Jedinstvo optičkog izražavanja
Jedinstvo pogleda
Pravila ose
Pravila glavnog pravca
Kontinuitet pokreta unutar kadra
Međukadrovi
Repovi (laste)
Jedinstvo zvuka
Zvuk na televiziji5. MONTAZNA KOMPOZICIJA
Dve forme sklada
Povezivanje pokreta
Isprekidano vezivanje pokreta
Kompoziciono povezivanje pokreta
Povezivanje panorame sa formom
Ulaženje i izlaženje iz kadrova
Izražavanje prostora i vremena
Izražavanje unutrašnjeg motiva čina
Određivanje dužine kadra
Pouzdano dejstvo početka i kraja kadra
Oštar rez
Posebne kompozicione forme
Unakrsna montaža
Paralelna kompozicija
Ritmička montaža
Jedinstvo slike i zvuka
Povezivanje slike i zvuka
Zvuk u slici
Filmska interpunkcijaIII SINTAKSA (VIŠA KOMPOZICIJA DELA)
Morfologija kadra
Zvučna komponenta
Dvojnost kadra
Parovi i trijade
Način raščlanjavanja
Rad sa trijadom
Analiza strukture dela1. VEZIVANJE
Stvaranje nizova
Složeni nizovi
Nizovi
Ostali kompozicioni sistemi
Postupak pri kompoziciji dela
Mentalitet montažera
StilAko Vas nešto zanima, slobodno pošaljite poruku.
Ukoliko su na ovom oglasu primećene neke greške ili nepravilnosti prijavi oglas